NASZE ZOBOWIĄZANIE DO ETYCZNEGO POZYSKIWANIA SUROWCÓW
Praktyki C.A.F.E.
Zapoczątkowane w 2004 roku we współpracy z Conservation International, Coffee and Farmer Equity Practices (C.A.F.E. Practices) to program weryfikacyjny, który ocenia łańcuch dostaw w oparciu o kryteria ekonomiczne, społeczne i środowiskowe, mające na celu promowanie zrównoważonych, rentownych i przejrzystych praktyk uprawy kawy przy jednoczesnym zapewnieniu dobrobytu plantatorów kawy, pracowników, ich rodzin i społeczności. Od 2004 r. program objął ponad 400 000 rolników w ponad 30 krajach.
PRZEJRZYSTOŚĆ EKONOMICZNA
Zapewnienie przejrzystości cen każdej kupowanej przez nas kawy, w tym tego, ile zapłacono bezpośrednio rolnikom.
JAKOŚĆ
Zawsze 100% Arabica, im wyższa jakość, tym wyższa cena płacona rolnikowi.
ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPOŁECZNA
Inwestowanie w lokalne społeczności rolnicze, zapewnianie dostępu do edukacji i opieki medycznej. Zawsze co najmniej minimalne ustawowe wynagrodzenie, świadczenia i niedyskryminacyjna polityka zatrudnienia. Zapewnienie bezpiecznego, uczciwego i humanitarnego środowiska pracy na każdej farmie.
PRZYWÓDZTWO ŚRODOWISKOWE
Pomoc rolnikom w dostosowaniu się do skutków zmian klimatu poprzez odpowiedzialne zagospodarowanie odpadów, ochronę jakości wody, oszczędzanie wody i energii, zachowanie różnorodności biologicznej, ograniczenie stosowania agrochemikaliów.
Zmiany w środowisku powodują choroby, które utrudniają rolnikom uprawę kawy. Pomagamy im dostosować się do tych zmian na wiele sposobów, w tym przekazując rolnikom 100 milionów zdrowych drzewek kawowych do 2025 roku. Drzewa te zostały wyhodowane tak, aby były odporne na rdzę liści kawy i produkowały więcej wiśni kawowych, co pomoże rolnikom i ich społecznościom w zrównoważonej przyszłości uprawy kawy.
W ciągu ostatnich lat Starbucks przekazał rolnikom prawie 50 milionów drzewek kawowych odpornych na rdzę kawową w ramach swojego 10-letniego zobowiązania obejmującego 100 milionów drzewek. Ponadto w 2019 r. Starbucks uruchomił programy pilotażowe w Gwatemali, Meksyku, Peru, Rwandzie i Kenii, aby zmniejszyć zużycie wody nawet o 80% w procesie przetwarzania kawy poprzez inwestycje w nowe młyny. W roku finansowym 2019 Starbucks ogłosił dalsze wsparcie w celu zapewnienia zrównoważonej, dochodowej przyszłości dla plantatorów kawy na całym świecie poprzez zwiększenie Globalnego Funduszu Rolniczego do 100 milionów dolarów, co stanowi dodatkowe 50 milionów dolarów inwestycji w ten program. Plantatorzy kawy mogą wykorzystać te fundusze do odnowienia i wzmocnienia swoich gospodarstw i praktyk rolniczych, aby były jeszcze bardziej produktywne i zrównoważone.
Starbucks prowadzi 10 Centrów Wsparcia Rolników (FSC) w ramach naszych działań mających na celu pomoc rolnikom w krajach produkujących kawę i wspieranie wdrażania praktyk C.A.F.E. w całym łańcuchu dostaw kawy Starbucks na całym świecie. Ośrodki te oferują bezpłatne szkolenia bezpośrednio dla rolników i specjalistów technicznych w ramach metody "train-the-trainer", z której w 2022 roku skorzystało ponad 31 000 osób na całym świecie. Rolnicy otrzymują najnowsze informacje od agronomów Starbucks, w tym techniki wspierające rentowność rolników i zrównoważone praktyki uprawy.
Tak, Starbucks jest właścicielem farmy kawy! Zakupiona w 2013 roku Hacienda Alsacia to 240-hektarowa farma kawy w Kostaryce, która służy jako globalny ośrodek badawczo-rozwojowy i gospodarstwo robocze Starbucks. Otwarte dla publiczności, odwiedzający mogą doświadczyć zrównoważonej kawy z pierwszej ręki, w tym pracy agronomicznej, którą Starbucks wspiera i w którą inwestuje od dwóch dekad.
W ciągu ostatnich 20 lat Starbucks zainwestował ponad 150 milionów dolarów we wsparcie dla rolników uprawiających kawę i ich społeczności, oprócz premii, jaką płaci za wysokiej jakości kawę pozyskiwaną w sposób etyczny. Sieć wsparcia obejmuje dziewięć Centrów Wsparcia Rolników na całym świecie; inicjatywę dystrybucji 100 milionów odpornych na choroby drzewek kawowych wśród rolników do 2025 r.; udzielanie pożyczek rolnikom; oraz promowanie możliwości przywództwa dla kobiet i rodzin w społecznościach uprawiających kawę.
Starbucks ma nadzieję, że pomoże zapewnić przyszłość kawy tysiącom rolników, którzy produkują kawę serwowaną w kawiarniach oraz 100 milionom Gości, którzy delektują się nią każdego tygodnia - dziś, jutro i zawsze.